Improwizacja 251 swing in Eb
Koszt: 150 zł. + przesyłka …….. jak zamówić?
Improwizować można na dwa sposoby: grać „na ucho” pasujące i niepasujące dźwięki lub robić to świadomie, z przygotowaniem, zgodnie z przebiegiem harmonicznym utworu.
Granie „na ucho” ma swoją zaletę: jeśli funkcje harmoniczne nie są zbyt bogate – można bez wiedzy muzycznej jakoś improwizować.
Niestety wtedy, kiedy pojawiają się bogatsze funkcje harmoniczne, progresje, modulacje lub kiedy trzeba improwizować w mało znanym utworze – łatwo o złe dźwięki, które nie tylko dyskredytują solówkę, ale też obnażają brak profesjonalizmu.
Każdy utwór muzyczny muzyki improwizowanej ma pewne cechy, z których najważniejsze są: melodia, harmonia i forma. Improwizacja polega na modyfikowaniu melodii przy zachowaniu dwóch pozostałych aspektów: harmonii i formy.
Co ciekawe, te dwa elementy nie są w muzyce improwizowanej zbyt skomplikowane. Forma utworów to najczęściej powtarzające się schematy, w których dominuje szkielet harmoniczny II V I (czytaj dwa-pięć -jeden).
Te następstwa to jedna z najbardziej charakterystycznych cech muzyki improwizowanej. To akordy na drugim, piątym i pierwszym stopniu skali, którą masz w danej chwili improwizować.
Występują w niemal wszystkich standardach i większości utworów estradowych.
II V I to najbardziej popularne i podstawowe zjawisko harmoniczne w muzyce improwizowanej, którego poznanie jest wystarczające do ciekawych improwizacji.
Publikacja „Krzysztof Kralka. Improwizacja 251” to kopalnia wiedzy i ćwiczeń dotyczących improwizacji melodycznej.
Praca ta zawiera ogrom materiału: filmy, pliki html, nuty w formacie pdf, dźwięki i grafiki.
Oprócz bogactwa treści i materiałów, praca charakteryzuje się przemyślanymi rozwiązaniami, atrakcyjną formą i skutecznością.
Wykonanie w technice html powoduje łatwość obsługi na wielu urządzeniach: komputerach, smartfonach , bez potrzeby instalowania dodatkowego oprogramowania.
Wygodna nawigacja pozwala przenosić się natychmiast w dowolne miejsce prezentacji.
Wszystkie nuty można z dużą jakością wydrukować.
Wydanie drugie publikacji wzbogacone zostało o podkłady w stylu „latin” i „funk”. Dźwięki podkładów muzycznych mają optymalnie najwyższą jakość (kompromis między jakością a ilością).
Praca ułożona jest w sposób przemyślany, metodyczny.
Przetestowali ją muzycy o różnym stopniu zaawansowania.
Z materiałami zawartymi w niniejszej pracy można ćwiczyć wiele elementów muzycznego rzemiosła:
1. Właściwe danym akordom skale. Długotrwałe, wnikliwe słuchanie poprawnych skal, nałożonych na odpowiedni akord, kształtuje wrażliwość i słuch. Po pewnym czasie usłyszysz każdy obcy dźwięk (spoza skali); u siebie i u innych, także u „Wielkich”.
2. Jeśli opanowałeś już bezbłędne nakładanie skal na akord – możesz pokusić się o dźwięki obce, spoza właściwej skali. Obserwuj ich relacje z akordem, jakie napięcie wnoszą, jak można je rozwiązywać.
3. Patenty. Powinieneś systematycznie gromadzić w sobie (uczyć się na pamięć) najlepsze zagrywki znanych mistrzów Twojego instrumentu lub po prostu takie, które Ci się podobają.
4. Gamy i pasaże. Masz do wyćwiczenia żmudne gamy i pasaże? Użyj podkładów II V I, a ćwiczenie stanie się przyjemnością.
5. Fragmenty etiud i utworów. Ustal tonacje trudnych miejsc tych utworów i uruchom odpowiedni film. Dopasuj tempo. Nauczysz się ich szybciej niż sądzisz.
6. Skale bluesowe. Skale bluesowe nakładaj na podkłady w różnych stylach – nie koniecznie na akompaniamenty bluesowe dostępne w sekcji „Blues”. Blue notes znakomicie rozszerzają możliwości improwizatora, zabarwiają solówki, dodają ekspresji.
7. Pentatoniki: majorowe i minorowe. Z podkładami zawartymi w każdej z sekcji możesz ćwiczyć pentatoniki – ułatwi Ci to poruszanie się w różnych stylach muzycznych.
8. Ćwicz progresje, kadencje, substytuty i inne zjawiska harmoniczne.
9. Wymyślaj własne sposoby wykorzystania ćwiczeń. Pełne wykorzystanie zawartych tu materiałów zależy wyłącznie od Twojej pomysłowości.
Praca zawiera ponad 170 zbiorów wysokiej jakości nut w plikach pdf.
Niektóre z nich mają nawet 40 stron!
Tam, gdzie to przydatne – nuty posiadają zaznaczone takty do synchronizacji z filmem. Jeśli zginiesz w ćwiczeniu – wystarczy odnaleźć odpowiednie miejsce w filmie. Nie musisz przewijać akompaniującego filmu do początku.
Praca dostarcza obszerną wiedzę teoretyczną przydatną w improwizacji dotyczącą:
– budowy i znaczenia najważniejszych skal,
– najczęściej występujących w improwizacji zjawisk harmonicznych,
– analizy konstrukcji harmonicznych,
– tetrachordalnej budowy skal,
– podstawowych terminów harmonicznych,
– znaczenia akordów w sekwencjach akordowych i progresjach,
– innych zagadnień.
Publikacja ułożona jest tak, żeby żeby skorzystać z niej mogli także początkujący improwizatorzy.
Improwizacja 251 testowana była przez osoby o różnym stopniu muzycznego zaawansowania.
Koszt: 150 zł. + przesyłka …….. jak zamówić?